Хоча Україна обмежила в’їзд на свою територію для іноземців і ввела низку обмежень на час святкування єврейського Нового року, тисячі хасидів намагаються потрапити до Умані до святкування Рош ха-Шана.
Зокрема, станом на 15 вересня близько півтори тисячі паломників зібралися на кордоні між Україною і Білоруссю, причому деякі з них навіть чинили спроби “прориву”, – пише OBOZREVATEL.
Хто такі хасиди?
Євреї, які здійснюють паломництво до Умані, – сповідують одну з течій іудаїзму – хасидизм (у перекладі означає праведність). Вони також відомі як брацлавські хасиди.
Кожен хасид уважає своїм обов’язком побувати хоча б раз у житті на могилі цадика Нахмана – засновника цієї течії. Під час паломництва до Умані хасиди вчать хлопчиків Торі. Вважається також, що зустріти Новий рік (Рош ха-Шана) біля його могили обіцяє дуже щасливий наступний рік.
Хасиди приїздять до Умані цілими громадами, разом із дітьми. Деякі бувають тут лише раз, деякі приїжджають щороку. Ті, в кого не вистачає коштів на поїздку, звертаються по допомогу до благодійних структур Ізраїлю, які оплачують проїзд громаді, надають продукти та засоби на оренду житла в Умані.
Рош ха-Шана в Умані: традиції
Рош ха-Шана відзначається два дні поспіль у молодик осіннього місяця тишрей за єврейським календарем. 2020 року іудейський новий рік випадає на 18-20 вересня.
У перший вечір Рош ха-Шана прийнято вітати один одного побажанням бути вписаним до Книги Життя. Під час святкової трапези прийнято мочити хліб, над яким було виголошено бенедикцію, в мед, щоб прийдешній рік був солодким. Є також звичай на Рош ха-Шана їсти яблука з медом.
Як і в інші єврейські свята, цей день проходить у молитвах. Вони містять десять біблійних текстів, у яких згадують Бога як царя, десять текстів, у яких згадується Бог як такий, що пам’ятає все, і десять текстів, у яких згадується шофар (баранячий ріг) – один із важливих атрибутів Рош ха-Шана: в нього сурмлять під час ранкової молитви.
З Рош ха-Шана починається 10-денний період – “дні трепету” (йомім ха-нора), який завершується днем спокутування і всепрощення Йом-Кіпур. У цей період слід обміркувати свої вчинки, виправити помилки і покаятися. Після Йом-Кіпур божественне рішення затверджується остаточно і визначається доля людини на наступний рік.
Перші паломники починають приїжджати до Умані ще за тиждень до Рош Ха-Шана. Як правило, це забезпечені хасиди, які можуть собі дозволити перебувати в місті більш ніж один тиждень. Масове ж паломництво хасидів до Умані починається приблизно за чотири дні до свята.