Ми показали, що український трек може стати світовим хітом — творці пісні “Плакала”

4501

Створення пісні — куди більш об’ємний і делікатний процес, ніж це може здаватися. Часом навіть найпростіший трек є результатом роботи великої команди професіоналів: аранжувальників, звукорежисерів, авторів тексту, продюсерів…

Таким чином іноді відомий нам артист, якому той чи інший хіт приносить славу, виявляється лише вершиною айсберга. У цей час реальні творці матеріалу залишаються у тіні. OBOZREVATEL поспілкувався із майстрами столичної студії IKSIY Music, свого часу вони виступили аранжувальниками успішного альбому “Karma” гурту KAZKA, у тому числі й творцями хіта-мільйонника “Плакала”.

Що представляє із себе український хіт і як часто самі виконавці приносять у роботу успішні матеріали. У чому секрет головного хіта гурту KAZKA, і як на примітивних треках збирають мільйони Потап і його команда — це і багато іншого читайте в інтерв’ю.

Фото: iksiymusic.com

— Щоб ввести в курс справи читача, розкажіть спершу про головні завдання IKSIY Music на шляху до створення хітової пісні/альбому.

— Головне завдання IKSIY Music — створити індивідуальний концепт для артиста, щоб він став пізнаваний серед інших. Для кожного артиста ми робимо різні аранжування із певними звуками, характерними тільки для нього. Важливо, щоб слухач, увімкнувши радіо, персоналізував артиста з першого рядка.

 На вашому сайті можна знайти таку фразу: “Місія нашої компанії  максимально наблизити пісню до рівня “хіта”. Що представляє собою сучасний український хіт? Який він?

— У кожної пісні є свій алгоритм, який допомагає отримати статус “хіта”. Ми намагаємося дотримуватися певної механіки і відповідати тенденціям у роботі над кожною піснею. Наприклад, артисту шансону ми не можемо зробити танцювальний трек. Для кожного жанру ми робимо хіт за певними канонами, дивлячись на різні стилістичні фішки з інших жанрів музики.

З огляду на те, що сьогодні українська музика розвивається швидше, ніж російська, ми використовуємо більш європейські “хуки”, через що пісні звучать крутіше і модніше. Але самого хіта артисту мало. За спиною повинна стояти велика команда, починаючи від менеджера, піарника, закінчуючи дизайнером і СММ-менеджером.

 Чи є різниця між українським хітом і зарубіжним? У чому вона полягає?

— Звичайно, різниця є. По-перше, різниця у гармоніях: закордонні пісні — більш джазові, фірмові, а українські — більш прості. По-друге, різниця у якості. В американських студіях обладнання тільки на десятки мільйонів доларів, бюджети і команди зовсім інші. Наприклад, в Україні команда на студії складається із трьох осіб, а за кордоном — із 50-ти.

 Тобто ніякої гарантії, що український хіт стане хітом де-небудь на заході або навпаки?

— Гарантій немає, але ми своїм прикладом показали, що українська пісня може стати хітом у всьому світі. Пісня KAZKA “Плакала” відповідає всім канонам модної, актуальної музики, яку люблять у нас і за кордоном. Але все ж, хоч би якою дорогою за обладнанням була студія, у пісні головне — мелодія, гармонія і душа. Зрозуміло, навіть для справжнього шедевра важливі менеджмент і розкрутка, але це вже не у нашій компетенції.

— Чи часто до вас звертаються із потенційними хітами, крутими речами, які вимагають мінімального втручання?

— В основному приходять за хітами, а приносять однотипний матеріал, яким вже давно нікого не здивуєш. Тут навіть найкрутіше аранжування нічим не допоможе. Багато авторів просто “злизують” один в одного і в результаті втрачають будь-яку індивідуальність. Ми вже зараз помічаємо в інших виконавців деякі мелодійні ходи, штуки із аранжувань, які вони підслухали з пісень гурту KAZKA. У 80% випадків треки, з якими до нас приходять — “ні про що”. Доводиться повністю все міняти, під новий концепт артиста.

— Чи буває так, що ваше бачення, як зробити пісню хітом, і бачення замовника — розходяться? Що робите у цій ситуації?

— Так буває дуже часто. Замовник не завжди розуміє, чого він хоче. Легше працювати, коли ми все робимо самі, нам повністю довіряють і мінімально втручається у процес. Не всі виконавці — професійні музиканти, які можуть чітко пояснити правки та побажання. Намагаємося знаходити компроміс або робити на свій смак, результатом артисти задоволені завжди.

 Кажуть, українська музика сьогодні на підйомі, у тому числі й за рівнем якості. Студія працює уже доволі давно, чи помічаєте ви подібну тенденцію? Що, на вашу думку, стало ключовим фактором?

— Це дійсно так. Ключовим фактором стало те, що завдяки квотам в Україні відкрили можливість молодим артистами потрапляти у ротації на радіо.

 Чи зробили квоти українську музику кращою? Як загалом ставитеся до них?

— Звичайно, перші півроку, коли в ротацію брали все підряд, рівень знизився. Але почали з’являтися нові артисти, які стали між собою конкурувати. Конкуренція породжує якість. Також немає обмежень у стилях, і зараз всі артисти креативлять. Це ще один позитивний момент.

 Як, з точки зору професіоналів у своїй галузі, ви могли б пояснити успіх пісень на кшталт “Тетя-а-тя-тя” проекту MOZGI або “Имя 505” гурту “Время и Стекло”?

— У відповіді на це питання ключове слово — “менталітет”. Наші люди більше люблять не фірму, а танцювальну, драйвову музику. Потап у цьому добре розбирається і робить саме те, що потрібно людям, великим масам. Фірмовий саунд, знятий із європейських аналогів, і легкі тексти, які заходять зовсім усім — це формула успіху треків Потапа.

 Один із останніх успіхів студії — дебютний альбом гурту KAZKA, ви виступили саундпродюсерами і композиторами 7 із 10 треків, серед яких “Свята”, “Плакала”, “Дива”. Розкажіть про роботу із колективом.

— Це унікальний проект. Робота з колективом проходила легко. Вони дуже прості, відкриті, комфортні. Прислухалися до наших порад щодо звуку, вокальних партій. Буває, вокаліст хоче заспівати щось по-своєму, але тоді втрачається уся ідея аранжування. Навіть у таких моментах із Сашаю (вокалістка гурту KAZKA. — Ред.) проблем не було. Ми виклалися на всі 300 відсотків, і зараз працюємо над новими, не менш крутими проектами.

— Часто доводилося зустрічати думку, що хіт-мільйонник “Плакала” — далеко не найкраща пісня на альбомі. Як би могли пояснити її феномен?

— Цю пісню ми робили останньою. Ніхто з команди на неї не розраховував, але потенційна хітовість у “Плакала” була. Вона народна і в самій пісні все концептуально, модно. Пісня заходить у багатьох країнах завдяки американським ритмам і східними мотивами у поєднанні з українською мелодикою.

 Який трек, на вашу думку, є найсильнішим на платівці? Чому?

— Важко оцінювати, кожна пісня по-своєму гарна. Дивлячись, за якими критеріями вибирати. Наприклад, за популярністю ви і самі знаєте, яка пісня сильніша. В одній пісні може більше подобатися мелодія, в інший — аранжування.

— Що потрібно для того, щоб стати вашим клієнтом і випустити хіт? Умовно кажучи, чи обов’язково мати голос і бути талановитим?

— Ми завжди відкриті до співпраці з новими проектами. Досить просто зайти на наш сайт, знайти контакти і домовитися про зустріч. У першу чергу потрібно подивитися на артиста, поспілкуватися, зрозуміти для себе, що ми можемо запропонувати і як це втілимо в життя. А далі все за стандартом.

Для успішної пісні завжди потрібно мати голос і бути талановитим, якщо хочете, щоб люди вас слухали і не закривали вуха. Ми, звичайно, можемо навчити вас співати, зробити гарний звук і в результаті отримати хіт. Але якщо на концерті ви не впораєтеся із живим виконанням, це буде обман. А кому потрібен обман?

— Із ким працювати не беретеся? Чому?

— Ми знаходимо підхід до всіх артистів. Бувають, звичайно, незрозумілі запити від молодих виконавців, які самі не розуміють чого хочуть. Тоді ми просто відмовляємося від роботи, повертаємо частину передоплати. Таких випадків було всього декілька за весь наш досвід роботи. Коли немає кайфу від процесу, краще відмовитися. І гроші не впливають на рішення ситуації.

 Скільки в середньому коштує сьогодні створення успішний треку?

— Вартість створення успішної пісні у всіх продюсерів і сонграйтер різна. Ми можемо написати хіт безкоштовно, подарувати його. Головне — розуміти, яке життя цього треку потім дадуть артист і його менеджмент. У нас немає чітких розцінок.

 Чи є артисти, з якими ще не співпрацювали, але дуже хотілося б?

— В принципі ми співпрацювали вже з усіма українськими артистами. Зараз ставимо собі планку вище — хочемо попрацювати з американськими і європейськими.

 Згадайте найуспішніший, на ваш погляд, український хіт. Можна декілька.

— Згадати зараз одну пісню дуже складно. Можна виділити пісні Monatik’а, “Время и стекло”, Тіни Кароль, “НеАнгелів”. У кожного з цих артистів є декілька гучних хітів, а це означає, що вони йдуть у правильному напрямку.

 Вихід хіта обертається славою для артиста, у цей час його команда, в тому числі і ви, всі залишаються у тіні. До душі вам роль таких сірих кардиналів?

— За десять років роботи ми звикли бути сірими кардиналами. Зараз трохи відкриваємося для медійного простору, але сприймаємо це як частину роботи, а не власні амбіції. Нас, як авторів, ніхто не приховує, всюди вказують. У музичній індустрії всі і так знають про наші заслуги.

 Чому артисти зникають із ринку? В Україні є низка зірок, які просто фонтанували хітами 5-10 років тому, проте сьогодні, на жаль, не можуть зрушити з мертвої точки. У чому найчастіше полягає проблема?

— Артисти зникають із різних причин: хтось завагітнів, хтось одружився. Є артисти, які змінили концепцію на менш вдалу. Деякі артисти зазнаються і втрачають фокус у творчості. Потрібно просто утримувати свою аудиторію.

— Назвіть імена молодих українських артистів, які, на вашу думку, мають всі шанси стати супер успішним незабаром.

— Є дуже багато нових імен в українському шоу-бізнесі, і всі вони мають право бути, якщо їх слухають. З правильним і вдалим хітом найближчим часом будь-який із молодих артистів може стати дуже відомим.

Додавайте "Україна Неймовірна" у свої джерела Google Новини