додому Життя Люди Українець, який став найкращим аніматором Волта Діснея

Українець, який став найкращим аніматором Волта Діснея

Аніматор студії Disney українець Володимир Титла

Прем’єра “Білосніжки та сімох гномів” була, мабуть, найтривожнішою подією для Волта Діснея. Перший у світі повнометражний мультфільм обійшовся йому у космічну суму – 1,5 мільйона доларів. Від цього показу залежало, чи поверне він гроші, і, зрештою, чи студія продовжить своє існування.

Кадр з мультфільму “Білосніжка та сім гномів”

Овації та сльози на очах у глядачів були переконливим підтвердження того, що їм все вдалось, повідомляє Телеканал новини “24“.

Так вправно передавати емоції діснеївські мультиплікатори вміли не завжди. У цьому їм допоміг син українських емігрантів Володимир Титла. У 1934 році його запросили у студію Діснея. Тоді вони готували лише коротенькі мультики з простою анімацією, і ось раптом надамбітний план: мультфільм тривалістю годину двадцять.

З Білосніжкою все було зрозуміло – з-поміж 200 кандидаток обрали танцюристку і лише перемальовували її рухи. А як із гномами? Просто гарно промалювати персонажів було недостатньо. В обриси кожного коротуна він вселяв справжній характер. У порухах губ і брів легко читалися емоції вічно незадоволеного Буркотуна і розсудливого Дока. Саме момент зміни емоцій зачарував глядачів.

Мультфільм став справжньою сенсацією і навіть отримав “Оскара”. До заповітної статуетки додали ще сім мініатюрних, тим самим віддаючи належне і персонажам Титли.

Після “Білосніжки” українець перейшов у ранг топ аніматорів з найвищою зарплатою у 300 доларів на тиждень. Коли Волтові Діснею спало на думку створити мультфільм про слоненя Дамбо і його маму, він одразу звернувся до Титли. У того якраз підростав дворічний син Петро, тож на папір лягало те, що він бачив кожного дня вдома. Саме “Дамбо” 1941 року назвали вершиною творчості Титли, а кінокритики присудили два “Оскари” та “Пальмову гілку” за анімацію.

Аніматор студії Disney українець Володимир Титла

Здавалось, своїх персонажів він промальовує зсередини: спочатку створює в уяві їхній характер, а вже потім поверх накладає візуальну форму.

Підступний лялькар Стромболі з мультфільму “Піноккіо” став новим проривом для студії. Титлі, який і сам вирізнявся зростом, кремезною статурою, густими чорними бровами та волоссям, легко дався візуальний образ італійця. З емоціями теж було нескладно – про запальний характер Володимира знали всі. Відпрацьовуючи сцени з лялькарем, настільки входив у роль, що, за словами його колег, навіть трусилися стіни в його кабінеті.

Кадр з мультфільму “Дамбо”

Коли для мультфільму “Фантазія” потрібно було створити образ Чорнобога – бога темряви у слов’янській міфології, – то це завдання теж довірили українцю, розуміючи, що його походження допоможе краще втілити фольклорного персонажа.

Володимир Титла створив персонаж Чорнобога

Аби додати Чорнобогові лиховісності, художник працював практично у темряві, поставивши на підлогу невелику лампу, і змальовував із дзеркала страхітливі тіні на своєму обличчі. Експресивний за своєю натурою, Титла зумів відкрити нову еру в діснеївських мультфільмах – еру емоцій та детально розроблених характерів.

Додавайте "Україна Неймовірна" у свої джерела Google Новини